ابن اثیر،علی بن محمد(1371).تاریخ کامل بزرگ اسلام و ایران،ترجمه ابوالقاسم حالت و عباس خلیلی،تهران:علمی.
ابن اسفندیار،محمد بن حسن(1366).تاریخ طبرستان،تصحیح عباس اقبال آشتیانی،تهران:پدیده خاور.
ابن جوزی،عبدالرحمان بن علی(بی تا).المنتظم فی تاریخ الأمم و الملوک،بی جا،بی نا.
ابن حوقل،محمد بن حوقل(1938).صوره الارض،بیروت:دار صادر،افست لیدن.
ابن طاووس،علی بن موسی(1363).فرج المهموم فی تاریخ علماء النجوم،قم: الشریف الرضی.
ابن مسکویه،احمد بن محمد(1376).تجارب الامم،ترجمه علی نقی منزوی،تهران:توس.
اعظمی،چراغعلی(1351).«سکه ای یکتا و بی همتا از دژ الموت»،گوهر،شماره1،ص99-103.
امامی،محمدجعفر(1385).شأن نزول آیات قرآن،قم:مدرسه الامام علی بن ابی طالب(ع).
اندامی،پریسا و سعید سلیمانی(1380).«برگی از سکه شناسی روند تشیع در ایران»،کتاب ماه هنر،ش31و32،ص80-85 .
بازورث،کلیفورد ادموند(1381).سلسلههاى اسلامى جدید:راهنماى گاهشمارى و تبارشناسى،ترجمه فریدون بدره اى،تهران:مرکز باز شناسى اسلام و ایران.
ترابی طباطبائی،سید جمال(۱۳۵۱).رسم الخط ایغوری و سیری در سکه شناسی،نشریه شماره۶موزه آذربایجان،تبریز:شفق(چاپخانه).
------(2535).سکه های آق قویونلو و مبنای وحدت حکومت صفویه در ایران،نشریه شماره7موزه آذربایجان،تبریز:انتشارات اداره کل موزه ها.
جعفریان،رسول(1388).تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی،تهران:علم.
جوینی،عطاملک بن محمد(1385).تاریخ جهانگشاى جوینى،به اهتمام محمد قزوینى،تهران:دنیاى کتاب.
حقیقت(رفیع)،عبدالرفیع(1356).«پریم یا فریم،پایتخت کوهستانی آل قارن و آل باوند(1و2)»،گوهر،شماره52 ،1356،ص295-297 و شماره53،ص368-371.
خمینی،سیدحسن(1390).فرهنگ جامع فرق اسلامی:برپایه دست نوشته های آیت الله سید مهدی روحانی،تهران:اطلاعات.
دفتری،فرهاد(1376).تاریخ و عقاید اسماعیلیه،ترجمه فریدون بدره ای،تهران:نشر و پژوهش فرزان روز.
رباح،اسحاق محمد(2008).تطور النقود الاسلامیه حتی نهایه عهد الخلافه العباسیه،عمان:دارکنوز المعرفه.
رضائی باغ بیدی،حسن(1393).سکه های ایران در دوره اسلامی:از آغاز تا برآمدن سلجوقیان،تهران:سمت.
رمضان،عاطف منصور محمد(2008).النقود الاسلامیه و اهمیتها فی دراسه التاریخ و الآثار و الحضاره الاسلامیه،قاهره:زهراء الشرق.
سجادی،صادق(بی تا).«آل باوند»در دائره المعارف بزرگ اسلامی،ج1،زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی،تهران:مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی.
سجادی،صادق و عنایت الله مجیدی(بی تا).«الموت»در دائره المعارف بزرگ اسلامی،ج10،زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی،تهران:مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی.
سرافرازی،عباس(1394).«شعائر شیعی بر سکههای اسلامی تا شکلگیری حکومت صفویان»،شیعه شناسی،دوره13،ش51،ص7-26.
سرفراز،علی اکبر و فریدون آورزمانی(1389).سکه های ایران از آغاز تا دوران زندیه،تهران:سمت.
شبانکاره اى،محمد بن على(1381).مجمع الانساب،تصحیح میرهاشم محدث،تهران:امیرکبیر.
شترن،س.م.(1345).«نخستین داعیان اسماعیلی در شمال غربی ایران و خراسان و ماوراء النهر»،ترجمه فریدون بدره ای،دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران،سال چهاردهم،شماره1(پیاپی53)،ص23-69.
شوشتری،نورالله(بی تا).مجالس المومنین،تهران:اسلامیه.
شیبی،کامل مصطفی(1380).تشیع و تصوف:تا آغاز سده دوازدهم هجری،ترجمه علیرضا ذکاوتی قراگوزلو،تهران:امیرکبیر.
طقوش،محمد سهیل(1387)دولت عباسیان،ترجمه حجت الله جودکی،قم:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
علاءالدینی،بهرام(1394).سکه های ایران از طاهریان تا خوارزمشاهیان،تهران:فرهنگسرای میردشتی.
کرمر،جوئل(1375).احیای فرهنگی در عهد آل بویه:انسان گرایی در عصر رنسانس اسلامی،ترجمه محمد سعید حنایی کاشانی،تهران:مرکز نشر دانشگاهی.
کسروى،احمد(بی تا).شهریاران گمنام،تهران:بی نا.
------(1311).«سکه یا سند تاریخی مهم»،ارمغان،شماره چهارم،سال سیزدهم،ص225-228.
لسترینج،گای(1383).جغرافیای تاریخی سرزمین های خلافت شرقی،ترجمه محمود عرفان،تهران:علمی و فرهنگی.
لویس،برنارد(1362).تاریخ اسماعیلیان،ترجمه فریدون بدره ای،تهران:توس.
مادلونگ،ویلفرد(1987)أخبار الائمه الزیدیه،بیروت: مطبعه المتوسط.
مجهول المؤلف(بی تا).مجمل التواریخ و القصص،تصحیح ملک الشعراء بهار،تهران:کلاله خاور.
مرعشی،ظهیرالدین(1345).تاریخ طبرستان و رویان و مازندران،به کوشش محمدحسین تسبیحى،تهران:شرق.
مستوفى،حمد الله(1364).تاریخ گزیده،به اهتمام عبد الحسین نوایى،تهران:امیرکبیر.
معطوفی،اسدالله(1392).سکه های طبرستان،گرگان و استرآباد،تهران:پازینه.
وثیق،منصوره(1387).دنانیر،سیر دینار در تاریخ پولی ایران،تبریز:ستوده.
همدانى،رشید الدین فضل الله(1387).جامع التواریخ(اسماعیلیان)،تصحیح محمدروشن،تهران:میراث مکتوب.
همدانی،محمد بن عبدالملک(بی تا).تکمله تاریخ طبری،بی جا،بی نا.
یوسف،فرج الله احمد(1423/2003).الآیات القرآنیه على المسکوکات الاسلامیه،دراسه مقارنه،الریاض:مرکز الملک فیصل للبحوث و الدراسات الاسلامیه.